2012-10-19

Gluten-Laktos-Socker-FRIA-Pannkakor!


Gluten-Laktos-Socker-FRIA-Pannkakor!


Ingredienser:
  • Rårismjöl
  • Riven Kokos
  • Ägg
  • Sojamjölk (eller mandelmjölk, rismjölk mm)
  • Lite Fiberhusk
  • Lite salt och lite Äkta vanilj

Vispa ihop till härlig smet! (Har tyvärr inte måtten då jag inte följer recept så värst ofta...Men det brukar oftast bli bra hursomhelst, så prova er fram)

Stek pannkisarna i kokosolja och servera med exempelvis:
  • Bär
  • Tahini
  • Kokosolja
  • Bipollen (Mums!)
  • Kanel
  • Kalltappad honung

Bjud någon fin person och ät till frukost/lunch/mellanmål/kvällsfika : ) Jag bjöd mina älskade systrar på en Pannkaksfrulle!
Tips! Kolla in receptet på Kikärtspannkakor :)

Fotot på Pannkisarna har min lillasyster Hanna tagit! Hon tar fantastiska matbilder och äter helt otroligt fina, goda och nyttiga frukostar/luncher/middagar/mellisar! Följ henne på instagram: @hannafransen

2012-10-07

En söndag!




Älskar söndagar. Ta-dagen-som-den-kommer-dag.
Morgnarna är bäst och kan se ut typ såhär:


  • 1. Vaknar upp av att hela rummet blir ljust av morgonsolen.
  • 2. Pallrar mig upp ur sängen och bälgar i mig 2 glas vatten.
  • 3. Dricker en kopp kaffe med en matsked kokosolja, mmm! (Kokosoljan hjälper till med förbränningen och ger energi, kaffet piggar upp).
  • 4. Tar sedan en långpromme i skogen. Havet, solen, höstträden.
  • 5. Kommer hem och stretchar massa, lite yoga och sen Smoothie-dags.
  • 6. Gör en smoothie på det som finns hemma: Spenat, mandarin, ingefära, hallon&blåbär, lite kalltappad honung, Chlorella och Bipollen.    S l u r p.
  • 7. Frukost! Gröt gjord på svart råris och till det sojamjölk och massa kanel, kokt ägg och te. Te idag: Pau D'arco + kamomill. 
  • 8. Tar mina tilskott: Fiskoljekapslar, Vitamin D3 2500 ie (Jarrow Formulas), Probiotika Lacto Vital (Holistic), Rosenrot (Jarrow Formulas).





2012-10-06